Oldal kiválasztása

Ingyen dolgozni persze senki sem fog, de azért a személyzetkezelés területén vannak olyan motivációs fogások, amikért még nyúlni lehet, mielőtt a cégvezető még mélyebben a zsebébe nyúlna.

 

Mik ezek a nulla forintos motivációs eszközök? Erről szól 4 részes cikksorozatunk, ami sorra veszi a legjobban bevált módszereket.

 

Személyzetkezelés és motiváció – az anyagiakon túl

 

A motiváció szó a latin „movere” igéből ered. Jelentése: mozogni, megmozgatni.

 

Ha tehát azt akarod, hogy cégeddel a kitűzött célod felé haladj, meg kell tudnod „mozgatni” azokat, akik a cégedet mozgatják.

 

Sokan kizárólag az anyagiakat használják erre a célra. Ez is egy megoldás. Csakhogy, mint tudjuk, a jót könnyű megszokni. Ezért a „vásárolt motiváció”, illetve lelkesedés, lojalitás stb. esetében egyre növelni kell a motivációra szánt pénzösszeget, különben a teljesítmény zuhanórepülésbe kezd, és még mélyebbre ereszkedik, mint az anyagi motivációs eszközök használata előtt volt.

 

Ezért is hasznos, hogy a cégvezető ismerje a személyzetkezelés és a motiválás legjobban bevált eljárásait a „piszkos” anyagiakon túl.

 

Íme a toplistánk alján az első tipp:

 

Szórd két kézzel az elismerést! Gyermekkorunkban tapasztaljuk meg először a mások ránk irányuló figyelme és a túlélési esélyeink közötti ésszerű összefüggést, és ekkortól kezdődően nincs olyan ember, aki közömbös lenne a figyelem, az érdelődés és a csodálat iránt.

 

Ráadásul az elismerés, mint motivációs eszköz semmibe se kerül. Nemcsak abban az értelemben, hogy nem kerül pénzbe. Hanem amiatt is, mert hiába bánsz vele pazarlóan, attól még nem lesz belőle kevesebb. Nem lehet kifogyni belőle, bármennyit is osztunk szét.

 

Ez tehát nem egy nulla összegű játszma, amiben az egyik fél nyeresége a másik azonos értékű veszteségét jelenti, mint olyankor, amikor az emberek véges erőforrásokért (pl. pénzért, hatalomért stb.) versengenek.

 

Ellenkezőleg: a nyílt színi dicséret hozzájárul a cégen belüli pozitív légkörhöz, teljesítményre serkentő hangulathoz, amiből mindenki profitál. Egy ilyen közegben szabadabban áramolnak az értékes információk, kreatív ötletek, sőt tágasabb tér nyílik az egyéni felelősségvállalás és kezdeményezés számára is. Egyszóval ez egy győztes-győztes típusú megoldás.

 

De vajon van-e még ennél is jobb módszer a modern személyzetkezelés területén? Van bizony, nem is egy. Következő három cikkünkből kiderül, hogy melyek ezek.